Jobba hos oss

 

FUNDERINGAR? HÖR AV DIG!

 

FUNDERINGAR? HÖR AV DIG!

Jobba hos oss

Att jobba på CORAB innebär att stötta människor i att öka sin livskvalitet. Vi arbetar inom personlig assistans och hemtjänst.

Som medarbetare inom hemtjänst eller personlig assistent stöttar du personer som har funktionsnedsättningar så att de ska kunna leva sitt liv som de själva vill. Det kan röra sig om personlig hygien, på- och avklädning, handla och laga mat, städa, tvätta, assistera på jobbet, följa med på fritidsaktiviteter, resor med mera.

Oavsett inriktning så jobbar du mycket nära kunden och på kundens villkor. Därför är det extra viktigt att du är flexibel och lyhörd, tar ansvar och respekterar kundens integritet.

 

2017 har vi 4 assistans kunder och 21 fastanställda assistenter. Hemtjänsten utför ca 1300 tim/mån, med 13 fastanstäld personal som gör ett fantastiskt jobb. Vi strävar efter att ha så stort antal utbildade undersköterskor som möjlig men ser också mycket till personlig lämplighet.

 

Våra medarbetare är vår viktigaste resurs

Vi har en nära och kontinuerlig kontakt med våra medarbetare. Genom en öppen dialog finns vi alltid tillhands. Om medarbetarna är nöjda och känner sig tillfreds, så gör vi alla ett bättre jobb för kunden.

• Vi har kontinuerliga personalmöten och naturligtvis också möten vid behov.

• Vi är flexibla och strävar alltid efter lösningar som passar både medarbetare och kund.

• Våra medarbetare är delaktiga när det gäller schemaläggning och planering.

• Vi har individuell lönesättning.

• Vi är en teamorganisation. Om du inte jobbar heltid hos en kund så finns möjligheten att få arbeta hos andra.

• Vi har utvecklings- och lönesamtal en gång om året.

• Vi har friskvårdspolicy.

• Vi har kollektivavtal och är anslutna till Vårdföretagarna.

CORAB ASSISTANS AB

Ängebyvägen 10, 820 77 Gnarp

0652-200 20

Livskvalitet    Trygghet    Inflytande Engagemang    Närhet